hispanista/cervantysta, teatrolog i komparatysta, wykładowca literatury hiszpańskiej
Barok 2009
We wrześniu 2009 r. Profesor zorganizował, z ramienia Instytutu Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich UW (ISIiI), we współpracy z Ambasadą Hiszpanii w Polsce i Instytutem Cervantesa w Warszawie, drugi wielki międzynarodowy Kongres pod nazwą ” Kultura hiszpańskiego i iberoamerykańskiego Baroku i jej kontekst europejski”.
Kongresowi towarzyszyły, między innymi wydarzeniami,światowa prapremiera opery „Tre Donne, Tre Destini” (Trzy kobiety, Trzy przeznaczenia), opartej na muzyce jednego z największych muzycznych geniuszy Baroku, Jerzego Fryderyka Haendla, w Warszawskiej Operze Kameralnej (WOK) oraz koncert muzyki organowej z epoki Baroku w kościele akademickim św.Anny w wykonaniu dwóch wybitnych organistów z kościołów w Sewilli.
Przed budynkiem dawnego BUW-u (dawnej Biblioteki UW) z autorem plakatu kongresowego, wybitnym polskim grafikiem Jerzym Burskim, w towarzystwie wykładowczyń z Instytutu Studiów Iberyjskich i Iberoamerykańskich UW (ISIiI)
Podczas prezentacji jednego z uczestników Kongresu wygłaszającego referat plenarny
Podczas prezentacji wizualnej jednego z referatów z prof. Elżbietą Siarkiewicz z ISIiI oraz najbliższym hiszpańskim przyjacielem, prof. Miguelem Angelem Garrido Gallardo, Dyrektorem w madryckim Consejo Superior de Investigaciones Cientificas (CSIC), hiszpańskim odpowiedniku PAN, w którym Profesor prowadził seminaria na temat hiszpańskiego Baroku w kontekście europejskim
Uczestnicy Kongresu podczas koncertu muzyki organowej z epoki Baroku (Hiszpania, Portugalia, Ameryka Łacińska) w kościele akademickim św. Anny
Ze studentkami Iberystyki z Komitetu Organizacyjnego Kongresu
W otoczeniu współpracowniczek z ISIiI przed wejściem do Warszawskiej Opery Kameralnej
Zespół wykonawców opery Haendla w Warszawskiej Operze Kameralnej (WOK)
Przed Warszawską Operą Kameralną ze studentkami Iberystyki z Komitetu Organizacyjnego z plakatem tegoż Kongresu
Na sali obrad Kongresu w Instytucie Cervantesa w Warszawie podczas laudacji (ceremonii pochwalnej) z okazji 70-lecia urodzin
Dwaj uczestnicy Kongresu: znany tłumacz, doktorant Profesora, Leszek Biały i św. pamięci dr Janusz Wojcieszak, współpracownik z ISIiI
Okładka Księgi Jubileuszowej zawierająca studia najwybitniejszych europejskich, hispanoamerykańskich i północnoamerykańskich badaczy Baroku zaprzyjaźnionych z Profesorem , Księgi poświęconej Profesorowi z okazji 70-lecia urodzin (projekt okładki: Jerzy Burski).
G. F. Haendel, „Hallelujah Chorus” (oratorium „Mesjasz”)